حفاری چاه عمیق

حفاری چاه

حفاری چاه عمیق

حفاری چاه

هتل پارلا آستارا

در مورد وجه تسمیه آستارا اختلاف نظر بسیاری وجود دارد و هر کدام از این نظریه‌ها طرفداران خود را دارد. یکی از رایج ترین گفته‌ها مبین رهیافت نام شهر از زبان تالشی آسته‌رو ، هوسته روو به معنی آهسته‌رو است.  به گزارش بانکی دات آی آر دربارهٔ نام این شهر گفته شده که در آغاز نیز آهسته‌رو بوده زیرا کاروانان و مسافران زمانی‌که به این منطقه مردابی ساحلی می‌رسیدند ناچار به حرکت آهسته‌تر می‌شدند. همان نام آسته‌رو یا هَسته‌رو تالشی به مرور تبدیل به آستارا شده‌است در عنبران محله مردم هنوز هم به این شهر اوستورو میگویند. نظریه دیگری که در این مورد وجود دارد اشاره دارد به کسب نام شهر از ماهی خاویاری آسترا هتل پارلا آستارا که در قدیم در این منطقه بوفور صید می‌شد. این نظریه به دلیل وجود شهری با نام آستاراخان در روسیه قوت می گیرد. با توجه به موقعیت جغرافیایی آستارا و ارتفاع آن از سطح دریا، نزدیکی این شهر به درهٔ حیران و دارابودن اقلیم کوهستانی و آب و هوای مرطوب و معتدل، این شهر اندکی خنک‌تر از دیگر مناطق پست جلگه‌ای استان است. میانگین دمای آستارا ۱۵٫۴ درجهٔ سانتی‌گراد بوده، کمینه دمای ثبت شده در این شهر، ۷٫۸- درجهٔ سانتی‌گراد و مربوط به ژانویهٔ ۲۰۰۸ میلادی و بیشینه دمای ثبت شده در آن، ۳۶٫۶ درجهٔ سانتی‌گراد و مربوط به اوت ۲۰۰۶ میلادی بوده‌است.


تور طبیعت گردی


جاده چالوس با چم و خم‌های دیدنی‌اش اگرچه مسیری ۳ یا ۴ ساعته است برای رساندن مسافران از تهران به شمال و به عکس، اما می‌توان ده‌ها مقصد بکر و دیدنی را در تور طبیعت گردی همین جاده انتخاب کرد. ضمن اینکه خود جاده چالوس، با خم‌هایش و در همجواری کوه‌های بلند و رود خروشان و درختان دلفریب، مسیری فراتر از یک محل عبور و سرشار از لذت و طراوت است. اگر همیشه به خاطر فرصت کم از این جاده تنها برای رفتن تور طبیعت گردی و بازگشتن بهره برده‌اید، اکنون در فرصتی فراخ، به جذابیت‌های پرشمار جاده هم دل بدهید. هر چند هر کدام از فرعی‌های جاده چالوس تور طبیعت گردی ، شما را به منطقه‌ای بکر و زیبا و مظهری از مظاهر طبیعت می‌رساند، اما در این متن با برخی از جاذبه‌های مشهورتر این مسیر آشنا می‌شوید. جاذبه‌هایی که هر کدام از آن‌ها می‌توانند سفری به یادماندنی برایتان بسازند.جاده چالوس از شمال شهر کرج آغاز و به شهر چالوس در مازندران ختم می‌شود. مسیر ۱۶۰ کیلومتری این جاده را در صورت نبودن ترافیک یا موانع طبیعی مثل تور طبیعت گردی ریزش کوه، می‌توان در کمتر از ۴ ساعت پیمود؛ چرا که این جاده نزدیک‌ترین راه برای سفر به غرب یا شرق خزر است. البته پیچ‌های این جاده خطرناک هستند، وقت رانندگی در این جاده باید بسیار احتیاط کرد.


تور ماسال

شاید این تیتر برای شما ترکیبی از کلمات نا متجانس و ناشناخته باشد که معنی و مفهوم خاصی به ذهنتان متبادر نمی سازد اما اگر از اهالی خطه سرسبز گیلان باشید و یا قسمتی از گشت و گذارهای خود در شمال کشور را به بخش غربی این خطه زمرد فام تخصیص داده باشید حتما می دانید که »شاندرمن« بخشی از شهرستان »ماسال« در شمال غربی استان گیلان است و »آویشو« نیز نام غاری است دیدنی در همین منطقه که یکی از چندین جاذبه گردشگری این شهر به شمار میرود. متاسفانه اگرچه »آویشو« در فهرست میراث طبیعی ثبت شده ولی هنوز در فهرست تور ماسال مسافرت گردشگران ایرانی ثبت نشده است و هنگامی که صحبت از مسافرت به شمال کشور می شود فکر همه به سمت دریاها و کوه هایی که بارها رفته اند متمرکز می شود اما این بار پیشنهاد ما به شما این است که اگر قصد سفر به شمال کشور را دارید بهتر است به جاهایی سفر کنید که ناشناخته تر مانده اند. جاهایی مثل ماسال و شاندرمن. ماسال شهرستانی دیدنی در استان گیالن است. شهرستانی که بیش از 70 هزار هکتار جنگل و مرتع دارد حتما زیباست. ماسال دومین شهرستان مرتفع استان گیالن پس از رودبار است و پیش از این، بخشی از شهرستان وسیع تالش بود که در سال 1376 به شهرستان ماسال تبدیل شد. ماسال در قدیم »رودکنار« نامیده می شد.


چند حقیقت عجیب درباره پیامک


در سال 2010 مردم رقم اعجاب انگیز 6.1 هزار میلیارد پیام کوتاه ارسال کردند یعنی 192 هزار پیام کوتاه در ثانیه! میزان درآمد صنعت در ارسال پیام های کوتاه 114 میلیارد و ششصد میلیون دلار در سال بوده است. در سال 1992 نوکیا 1011، یکی از اولین گوشی های موبایل با شکل ساده، تنها امکان 60 دقیقه مکالمه به کاربر می داد. حافظه این گوشی فقط برای ذخیره 99 شماره مخاطب کافی بوده و یک صفحه نمایش کوچک سیاه و سفید داشت. مقایسه آن با LUMIA800 امروز مثل مقایسه خودروی فورد مدل T با شاتل فضایی در تمامی زمینه ها است، به استثناء یک مورد : امکان تایپ و ارسال پیام. پدر پنل پیامک مانی ماکونن، یک مهندس فلاندی است. او در سال 1984 در یک پیتزا فروشی در کپنهاگ، وقتی برای شرکت در کنفرانس در مورد آینده ارتباطات موبایلی به دانمارک آمده بود ایده سرویس پیام رسانی برای گوشی های دیجیتال GSM به ذهنش خطور کرد. متاسفانه او هرگز برای این کار پیشگامانه دستمزدی دریافت نکرد، زیرا حق پنل پیامک امتیاز این ایده را به ثبت نرسانده بود. یک سال بعد، فرمت 160 کاراکتری توسط محققی در زمینه ارتباطات به نام فریدهای هیلبرند تعیین شد. او در حالی که سعی می کرد این فناوری را استاندارد کند و به تلفن های همراه امکان انتقال و نمایش پیام ها را بدهد، متوجه شد که میانگین جملات یا سوالات تنها به 160 کاراکتر نیاز دارد. اولین اس ام اس در سال 1992 توسط بریت نیل پاپ وورس به مدیر اپراتور ودافون، ریچارد جرویس در مهمانی کارمندان در شب کریسمس ارسال شد که متن آن این بود: کریسمس مبارک. پاپ وورس سرویس ارسال پیام کوتاه یا همان اس ام اس را از کامپیوتر محل کار خود به یک گوشی موبایل اوربیتل 901 ارسال کرد. امروز ارسال پیام بیشترین استفاده را در میان سرویس های انتقال اطلاعات توسط تلفن همراه دارد، به طوری که 74 درصد از همه موبایل های سراسر جهان را شامل می شود یا به عبارت دیگر، 2.4 میلیارد از 3.3 میلیارد مشترک از طریق ارسال پیام ارتباط برقرار می کنند.


نقش تلفن همراه در زندگی روزمره


پیام رسانی با تلفن همراه به مقوله های مانند پست الکترونیکی سرویس پست صوتی پیام رسانی آنی سرویس پیام کوتاه سرویس پیام افزوده سرویس پیام رسانی چند رسانه ای و سرویس های دیتا اختصاص یافته است.

پیام رسانی با تلفن همراه، باعث افزایش سرعت ارسال پنل پیامک اطلاعات با ضریب ایمنی بالا شده  و سبب صرفه جویی در مصرف کاغذ، زمان و مصرف سوخت می شود.

سرویس های پیام کوتاه یکی از خدمات تلفن همراه است که در اغلب تلفن های دیجیتالی جدید در دسترس است. این سرویس به کاربران اجازه می دهد که پیام های کوتاه را تا 160 حرف به تلفن های همراه دیگر ارسال یا دریافت کنند. برای ارسال یا دریافت پیام های sms کاربران تلفن معمولا مجبور به پرداخت یک مقدار پنل پیامک ماهیانه به شبکه سرویس دهنده یا یک مبلغ اندک به ازای هر پیام است. بعضی از شرکت ها هم سرویس پیام کوتاه را رایگان در اختیار مشترکان خود می گذارند . در کشور آلمان سالیانه 25 میلیارد و در کل جهان 450 میلیارد sms رد و بدل می شود.